tirsdag, mars 28, 2006

Ny ekstremsport: Masteroppgave på 28 dager



Ja, ja, så har jeg endelig innsett det... Det er faktisk en grunn til at Masteroppgaven på juss (selv om jeg skriver spesialoppgave, ikke masteroppgave, men med samme omfang siden jeg ikke blir Master men cand.jur.) er normert til et helt semesters arbeide.

Etter å ha brukt tre måneder av semesteret uten å skrive annet enn overskriften på oppgaven min, har jeg funnet ut at det er på tide å bli ferdig med mine studier på Kgl. Fredriks aka Det Juridiske fakultet en gang for alle. Innlveringsfristen for oppgaven er 25.april. Det skulle ikke bli mindre enn 28 dager på oppgaveskriving det. Med en maksgrense på 18000 ord skulle jo det bare bli 642, 9 ord om dagen. En overkommelig oppgave dersom jeg ihvertfall hadde benyttet de tre foregående månedene på å lese meg opp. Det har jeg selvfølgelig ikke gjort.

Dermed har det største skippertaket i mitt 28 år lange liv begynt. Jeg starter med maks fart, og øker etterhvert. Nå skal vi til pers med det usannsynlige spennede temaet Norges fotballforbunds kampreglement §2-3 a) - i strid med Diskrimineringslovens §§ 3 og 4?

Til venner, uvenner og andre bekjente har jeg derfor følgende bønn:
1) Ikke be meg bli med å drikke øl de nærmeste 28 dagen, jeg kommer til å drikke øl uansett.
2)Unnskyld meg for mitt eventuelle premenstruellignende humør.
3)Husk bønn nr. 1

Heldigvis er det påskeferie i løpet av denne periodene. Jippi, dette blir en morosom påske...

Kommentarer "Ny ekstremsport: Masteroppgave på 28 dager"

 

Blogger Ikkeno sier... (12:24 a.m.) : 

Vel... Ok, men hvor skal du drikke øl de neste 28 dagene, tenkte kanskje jeg kunne bli med en tur!?

 

Blogger ToDolan sier... (12:58 a.m.) : 

vel siden du holder med "søpla" så går jeg ut fra ta du ikke følge med til royal league finalen i Køben...

 

Blogger Ikkeno sier... (5:12 p.m.) : 

Ikke faen! :)

 

Blogger Sigurd Berg sier... (1:19 p.m.) : 

Så lenge redaktørene får annonsene sine i tide til å hamre sammen neste Stud.Jur. er det helt ok for meg. Men det blir tomt nå; du, Dag Vemund, Danny og en rekke andre er ferdige denne våren.

 

legg igjen en kommentar